HYVÄN OLON TUNNIT

Korson sydämessä sijaitseva ZEN TILA tarjoaa hyvän olon tunteja, voit valita mm. seasonal jooga, flowjooga, yin&yang jooga, yinjooga, äijäjooga, aamujooga, pilates, joogacore, keho&mieli, chiball, niska-hartia-selkäkoulu, kundaliinijooga, lasten jooga, vanhempi&lapsi jooga -  meiltä löydät juuri sinulle sopivat tunnit. Räätälöidyt tunnit senioreille ja lapsille ja yhteistunnit vanhemmille ja lapsille kuuluvat lukujärjestykseemme, ja lisäksi voit varata myös yksityistunnin itsellesi, työ- tai kaveriporukalle. 

 
Tuntikalenteri

Varaathan paikkasi tunnille etukäteen! Haluamme tarjota harmonisen tunnelman ja rauhallisen ympäristön, meille on tärkeää, että tunnet olosi mukavaksi ja viihtyisäksi tunneillamme, niinpä osallistujamäärä tunneillemme on rajoitettu. Varmista siis tuntipaikkasi varaamalla tunti etukäteen.

​​

 
Tuntikuvaukset

Tuntimme soveltuvat niin kokeneille joogeille kuin joogaharrastusta aloittavalle. Tuntikuvauksessa on erikseen mainittu, jos tunti vaatii aiempaa kokemusta. Kerro tunnin alussa ohjaajalle, mikä on joogataustasi, onko sinulla mahdollisia sairauksia tai rajoitteita, niin ohjaaja osaa neuvoa sinua sopivalla tasolla.

Keho-mieli

Keho ja mieli –tunnin tavoitteena kehon ja mielen tasapaino, harmonia ja kokonaisvaltainen hyvä olo. Tunti sisältää vaihdellen elementtejä taichista, qi gong:sta, joogasta, pilateksesta, asahista, Feldenkreis-menetelmästä ja syvärentoutuksesta. Voimauttava ja rentouttava tunti, joka vahvistaa kehoa, lisää liikkuvuutta, kehittää kehonhallintaa ja tasapainoa, vapauttaa kehon kireyksiä, rentouttaa ja rauhoittaa mieltäkin. Tunti sopii erityisesti senioreille.

Flow Jooga

Flow jooga on nimensä mukaisesti virtaavaa joogaa. Tunti koostuu asana-sarjoista, joissa hengitys ohjaa flow:ta. Flow joogassa haetaan läsnäoloa, tunnustellaan asanoilla ja liikkeen virtauksella omaa  kehoa ja mieltä.  Tunti päättyy muutamaan palauttavaan, rauhoittavaan asanaan lattialla.  Tunti vaatii hieman joogan perusosaamista  flow-tilan saavuttamiseksi, eli ihan vasta-alkajille emme tätä suosittele. 

Flow Jooga Seasonal

Seasonal jooga -tuntien sisältö vaihtuu vuodenaikojen muutosten mukaan, perinteiseen joogaharjoitukseen on yhdistetty kiinalaisen lääketieteen meridiaanifilosofiaa. Työskentelemme asanoiden, hengitysharjoitusten, meditaation ja keskittymisharjoitusten kanssa ja teemme myös Qi gong -harjoitteita täydentämään joogaharjoitusta. Seasonal jooga vahvistaa kehoasi, parantaa kehosi hallintaa ja joustavuutta, rauhoittaa mieltäsi ja auttaa sinua löytämään kehon ja mielen yhteyden. Tunti sopii niin vasta-alkajille kuin enemmän jooganneille. 

Yang&Yin Jooga

Yang&Yin joogatunti kostuu  dynaamisesta ja energisestä yang-osuudesta, rauhallisesta ja tasapainottavasta yin-osuudesta, loppurentoutuksesta ja/tai meditaatiosta. Aktiivinen yang-osuus herättää energian, vahvistaa kehoa ja vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja virkistää mieltä. Lempeä yin-osuus avaa faskioita, rentouttaa kehoa ja tasapainottaa ja rauhoittaa mieltä. Yang&Yin-joogatunti tarjoaa kokonaisvaltaisen elämyksen niin keholle kuin mielellekin. Tunti sopii sekä vasta-alkajille että enemmän jooganneille. 

Terapeuttinen yin jooga on terapeuttinen, mieltä rauhoittava ja kehoa rentouttava joogaharjoitus, joka tarjoaa sinulle mahdollisuuden pysähtyä tähän hetkeen ja oppia olemaan läsnä itsessäsi ja omassa kehossa. Terapeuttisessa yin joogassa tehdään rauhallisesti lempeitä kehon venytyksiä, käyttäen avuksi pientä mobilisoivaa liikettä ja hengitystä, jolloin kehon kireydet vapautuvat ja mielikin rauhoittuu

Yin Jooga

Yin jooga on mieltä rauhoittava ja kehoa vapauttava ja rentouttava, restoratiivinen joogaharjoitus, joka tarjoaa sinulle mahdollisuuden pysähtyä tähän hetkeen ja oppia olemaan läsnä itsessäsi ja omassa kehossasi. Yin joogassa tehdään rauhallisesti lempeitä kehon avauksia, jolloin kehon kireydet vapautuvat ja mielikin rauhoittuu.

Aamujooga

Aamujooga herättää mielesi ja kehosi tulevaan päivään. Aamujooga alkaa lempeästi kehoa herätellen ja avaten, tunnin loppua kohti haetaan kehoa ja mieltä energisoivia asananoita. Aamujooga sisältää kaikki perinteisen joogatunnin elementit huomioiden tunnin aikaisen ajankohdan, jolloin keho ja mieli vasta valmistautuvat tulevaan päivään. Aamujooga tehostaa aineenvaihduntaa, parantaa kehon liikkuvuutta, vahvistaa, mutta myös rentouttaa kehoa ja auttaa löytämään kehon ja mielen harmonian.  Parempaa aloitusta päivällesi et voi kuvitellakaan!

Chiball

Chiball on lempeä, aromaterapeuttisen pallon kanssa tehtävä keho-mieli-tunti, jonka perusta on perinteisessä kiinalaisessa lääketieteessä. Chiball-tunti sisältää elementtejä taichista, qigongista, tanssista,  joogasta, pilateksesta, feldenkreis-menetelmästä ja syvärentoutuksesta. Chiball kehittää kehon liikkuvuutta, tasapainoa ja koordinaatiota, harjaannuttaa keskivartalon hallintaa, voimauttaa ja vahvistaa kehoa ja rentouttaa niin kehoa kuin mieltä. Chiball on kokonaisvaltainen kehon ja mielen tunti, joka vapauttaa energiasi, poistaa jännityksiä ja vahvistaa kehon ja mielen yhteyttä.  Chiball sopii erinomaisesti myös senioreille, raskaana oleville tai synnyttäneille äideille. 

BasicJooga

Basicjooga on aloitteleville joogaajille suunnattu joogatunti, jossa rennolla asenteella tehdään joogan perusharjoitteita. Tunnin tavoitteena on lisätä kehon liikkuvuutta, vapauttaa kireyksiä ja vahvistaa erityisesti kehon syviä lihaksia parantaen kehon toiminnallisuutta. Keho vetristyy ja mieli rauhoittuu. Tunti sopii kaikille ilman mitään joogakokemusta ja erityisesti myös miehille. 

Kundaliinijooga

Kundaliinijooga, tietoisuuden jooga, on dynaamista ja meditatiivista joogaa, joka kehittää fyysistä voimaa, lisää kehon joustavuutta, rauhoittaa mielen, vähentää stressiä ja syventää itsetuntemusta.  Kundaliinijoogatunti sisältää fyysisiä harjoitussarjoja (kriyat), hengitysharjoituksia, meditaatiota, syvärentoutuksen ja lisäksi tunnilla usein myös tehdään mudria (käsi- ja sormiliikkeitä) ja lausutaan mantroja keskittymisen lisäämiseksi ja mielen hiljentämiseksi. Kundaliinijooga sopii kaikille, sinulla ei tarvitse olla aiempaa kundaliini- tai muutakaan joogakokemusta.  

Pilates

Pilates on kehonhallintamenetelmä, joka parantaa ryhtiä ja kehonhallintaa, kehittää voimaa, kestävyyttä ja liikkuvuutta ja erityisesti vahvistaa kehon syviä lihaksia ja syventää hengitystä. Tunnilla haastetaan tasapainoa ja opitaan käyttämään kehon niveliä sekä lihaksia tasapuolisesti. Pilates opettaa sinua kannattelemaan ryhtiäsi ja liikkumaan fysiologisesti oikein ja on erityisen suositeltava liikuntamuoto, jos sinulla on selkäkipuja. Pilateksen 6 periaatetta: tarkkuus, keskittyminen, kontrolli, liikkeen virtaus ja syvä hengittäminen auttavat myös keho-mieli-yhteyden löytämisessä. Pilates-tunti haastaa kehosi lempeästi ja tarjoaa myös mahdollisuuden mielellesi rauhoittua, tunnin lopuksi aina rentoudutaan. 

Terapeuttinen Yin Jooga

Terapeuttinen yin jooga on terapeuttinen, mieltä rauhoittava ja kehoa rentouttava joogaharjoitus, joka tarjoaa sinulle mahdollisuuden pysähtyä tähän hetkeen ja oppia olemaan läsnä itsessäsi ja omassa kehossa. Terapeuttisessa yin joogassa tehdään rauhallisesti lempeitä kehon venytyksiä, käyttäen avuksi pientä mobilisoivaa liikettä ja hengitystä, jolloin kehon kireydet vapautuvat ja mielikin rauhoittuu.

Tyttöjen (10-14 v.) - jooga

Tyttöjen jooga on erityisesti 10-14-vuotiaille tytöille suunnattu joogatunti, jossa yhdistyvät joogan asana-, mindfulness-, rentoutus- ja hengitysharjoitukset ja mukava, rento ja iloinen yhdessäolo. Oman kehon tuntemus ja hallinta, joustavuus, liikkuvuus, hyvä olo ja terve itsetunto lisääntyvät, samalla mieli ja tunteet rauhoittuvat, keskittyminen helpottuu ja oma kehonkuva vahvistuu. Tyttöjen jooga vahvistaa herkän esiteinin ikäkautena jokaisen tytön ainutlaatuisuutta, oman minäkuvan kehittymistä ja tunteiden hallintaa ja tarjoaa liikkumisen iloa ja hetken aikaa rauhoittua usein kiireisen arjen keskellä.

Äiti-vauva/taapero (0-3 v.) -jooga 

Äidin ja vauvan/taaperon 0-3 v. yhteinen hyvän mielen joogatunti, jossa lapset ovat aktiivisesti mukana ikänsä mukaisesti sylissä tai itse joogaten. Tunnin tavoitteena on erityisesti auttaa äidin kehoa palautumaan raskauden ja äitiyden muutoksista. Äidille tunti tarjoaa kehoa voimauttavan, vahvistavan ja joustavuutta lisäävän ja mieltä rauhoittavan joogaharjoituksen yhdessä oman lapsen kanssa. Tunti etenee lasten tahtisesti myös leikin varjolla ja samalla vahvistaa lapsen ja äidin suhdetta toisiinsa. Sopii mainiosti ihan vasta-alkajillekin, sinulla ei tarvitse olla joogakokemusta ennestään.

Lasten jooga

Lasten jooga tarjoaa lapselle luovaa liikkumisen iloa ja hetken aikaa rauhoittua. Lasten joogassa käytämme mielikuvitusta ja samalla harjoitamme keskittymistä, hengitystä, tasapainoa, kehonhallintaa ja opimme tietoista rentoutumista. Mieli ja tunteet rauhoittuvat, motoriikka kehittyy, oma kehonkuva vahvistuu ja keskittyminen helpottuu. Lasten jooga on ennen kaikkea hauskaa ja kivaa! Lasten joogaharjoitukset on suunniteltu aina kullekin ikäryhmälle sopiviksi, mielekkäiksi ja turvallisiksi.

CoreJooga

Corejooga yhdistää joogan ja core-harjoittelun. Fyysisesti vaativa joogacore-tunti alkaa aurinkotervehdyksillä, jonka jälkeen tunti jatkuu asanoilla, jotka haastavat kehoa vahvasti ja vaativat mieleltä fokusointia. Joogacore ei ole ihan aloittelijan tunti, se vaatii kohtuullista kuntoa ja kehonhallintaa.

HathaJooga

HathaJooga on lempeä ja palauttava joogatunti, jossa tehdään rauhalliseen tahtiin niin lattialla kuin seisten joogan yksinkertaisia perusliikkeitä, jotka lempeästi voimistavat ja avaavat kehoa ja kehittävät tasapainoa. Tunnilla keskitytään hengitykseen ja tehdään myös helppoja hengitysharjoituksia ja lopussa rentoudutaan.  HathaJooga sopii niin vasta-alkajille kuin kokeneille joogeille, jotka haluavat palata joogan juurille.  

Muut palvelut

 

Lukujärjestyksestämme löytyvien viikkotuntien lisäksi voi varata meiltä yksitystunnin ihan itsellesi tai kokoamallesi porukalle. Järjestämme ja räätälöimme toiveiden mukaisia hyvän olon -workshopeja ryhmille ja tyky-toimintaa työporukalle tiloissamme tai sinun toivomassasi paikassa. Ehkä haluaisit järjestää seuraavat syntymäpäiväjuhlasi, illanvieton, polttarit ym. hyvinvointi–teemalla? Oletko kiinnostunut:

  • yritysjooga

  • hyvän olon workshopit

  • tyky-päivät

  • illan/päivänvietot

Ota meihin yhteyttä ja suunnitellaan yhdessä juuri toiveittesi mukainen tapahtuma.

Hinnasto

10 kerran kortti 110 e (voimassa 6 kk)

5 kerran kortti 65 e (voimassa 6 kk)

kk-kortti 110 e (voimassa 4 vkoa)

Kertamaksu 15 e

                  

-10 % alennus eläkeläiset, työttömät, hoitovapaalla olevat, opiskelijat (ei kurssimaksuista)

Voimassa 12.8.2019 alkaen.

Maksuvälineinä meillä käy käteinen, maksukortit ja erilaiset liikunta- ja virike- setelit, -kortit ja mobiilap-maksutavat.

Ohjeet tuntia varten

Avaamme ovet 15 min ennen tunnin alkua. Suosittelemme, että hygieniasyistä käytät omaa mattoasi, tarvittaessa voit vuokrata meiltä maton 2 euron hintaan. Tarjolla on myös vettä, teetä ja kuivahedelmiä ennen ja jälkeen tunnin. Suihkua ei tiloissamme ole.

 

Seuraa meitä somessa

  • Facebook - White Circle

​© 2019 ZEN TILA